Hoppa till innehållet

Nu rakar vi oss!

För tredje året i rad utmanar vår ekonomichef Gunnar Grundetjern personalen att delta i Movember rörelsens insamlingskampanj för att förändra synen på mäns hälsa och bidra till att finansiera prostata- och testikelcancerforskning.

För att uppmärksamma mäns hälsa vill Movember rörelsen, en oberoende global välgörenhetsorganisation, engagera män att delta i Mo Bros mustaschkamp.  Deltagande Mo Bros startar med renrakade ansikten den 1 november och sedan odlar man sin mustasch (skägg, getskägg är inte tillåtna) under 30 dagar och deltar i insamlingen för forskning om bland annat prostata och testikelcancer.  Mustaschodlingen blir på så sätt ett sätt att synliggöra mäns hälsa.  En liknande kampanjmånad är ju rosa bandet månaden oktober, då Cancerfonden samlar in pengar till bröstcancerforskningen.

Ha kul

Helt i Movember rörelsens anda att även ha lite kul under mustaschmånaden, uppmanas personalen att efter 30 dagar rösta fram  "Den finaste mustaschen".  I fjol vann den nu pensionerade yrkesläraren Bo Henriksson den interna omröstningen (bild ovan) och fick för ett fint diplom att hänga upp på väggen som bevis för sitt engagemang.

Länktips

Mer om Movemberrörelsen kan du läsa på Movember rörelsens webbplats .  Där hittar du även tips på hur du väljer rätt mustasch samt regler för att delta. Även kvinnor är välkomna att stödja kampanjen som Mo Sista.

By Formsmedjan. Powered by Yago