Utbildning Nord har många kurser
och utbildningar att välja mellan.
Till våra yrkesutbildningar har vi kösystem.
Det betyder att du får en plats så fort den blir ledig.
Ungefär en gång i månaden tar vi in nya elever till skolan.
Utbildning Nord har dessa typer av utbildningar:
Våra yrkesutbildningar är till för dig
som är arbetssökande och inskriven på:
Det är dem som beslutar om du får gå en yrkesutbildning eller inte.
På vår skola går elever från Sverige, Finland och Norge.
Din utbildning anpassas efter ditt hemlands regler och språk.
Kommer du från Norge är däremot din utbildning oftast på svenska.
Genom våra yrkesutbildningar får du in en fot på arbetsmarknaden
och har därför lättare att få jobb.
Övertorneå kommun har bestämt att Utbildning Nord
får ha delar av gymnasiets yrkesutbildningar hos sig.
Hos oss arbetar du som gymnasieelev sida vid sida
med de andra eleverna. Hos oss är du ca 2-3 dagar i veckan.
Eftersom vi är en väldigt praktisk skola får du chans att prova
på "skarpt läge" i vissa situationer.
Klicka här för information om Övertorneå kommuns gymnasieprogram.
Är du företagare och intresserad av att utbilda din personal?
Vi kan erbjuda både kortare kurser och längre utbildningar.
Har du ett utbildningsbehov,
ta kontakt med någon av våra utbildningschefer.
Kontaktuppgifter hittar du under kontakt.
Hos oss kan du köpa din egen utbildning.
Det passar dig som av någon anledning inte
är berättigad finansierad utbildning.
På Utbildning Nord har du chansen att byta
yrkesbana eller bli bättre på det jobb du har nu.
Med våra utbildningar ökar dina chanser att bli anställd efteråt.
Vi har ett nära samarbete med arbetslivet.
Vi utbildar dig hur man arbetar i verkligheten.
Genom det får du den kontakt och kunskap du
behöver för att få ett jobb.
Vill du köpa en utbildning av oss
kontaktar du någon av våra utbildningschefer.
Kontaktuppgifter hittar du här.
På våra utbildningar får du inte studiemedel.
Må. 27. 07
Korvstroganoff med ris