Du som kommer från en annan ort eller ett
annat land har möjlighet att ha boende hos oss.
Våra boenden ligger i Övertorneå och Hedenäset.
Våra typer av boenden:
Våra bostäder finns i ettor, tvåor, treor, fyror och korridorboende.
För våra boenden gäller följande:
Hyrorna för våra boenden ligger mellan 2100 och 3490 SEK/månad.
För allergiker har vi speciella ettor. De kostar 3800 SEK/månad.
När du jobbar eller studerar på annan ort
än du bor på kan du få extra pengar.
Det kallas att du får traktamente.
Nedan kan du läsa vad som gäller för ditt land.
Är du svensk
och studerar via Arbetsförmedlingen får du
traktamente som täcker helt eller delvis dubbla boenden.
Är du norsk
och studerar via Arbeids- og velferdsforvaltningen betalar
norska staten din boendekostnad direkt till skolan.
Är du finsk
och studerar via Arbets- och näringsbyrån betalar
finska staten din boendekostnad.
Fre. 14. 08
Pyttipanna med stekt ägg