Dina möjligheter till studiebesök

Innan du söker en yrkesutbildning vill vi gärna att du besöker oss.
Då får du se hur skolan ser ut och träffa lärarna.
Du får titta på våra boenden och bekanta dig med Övertorneå.
Du har säkert frågor och då kan du ställa dem direkt till oss.

Är du svensk och tänkt gå din yrkesutbildning via Arbetsförmedlingen
så betalar de resan åt dig. För att få den betald kontaktar du din arbetsförmedlare.
Din arbetsförmedlare kontaktar sedan Arbetsförmedlingen i Övertorneå
och de tillsammans planerar studiebesöket.

Studiebesök via Arbetsförmedlingen sker oftast på torsdagar.
Men reser du långt kommer du till Övertorneå redan dagen innan.

Information för handläggaren på arbetsförmedlingen:

I utbildningsregistret under administrativa uppgifter finner ni hur
man går tillväga för att skicka intresseanmälan till Utbildning Nord
i Övertorneå samt hur ni går tillväga för att ordna med studiebesök.

Kontaktuppgifter till Arbetsförmedlingen i Övertorneå:

Telefonnummer: 010-486 88 12
E-post: nord[a]arbetsformedlingen[.]se

Arbetsförmedlingen Övertorneå
Box 65
957 22 Övertorneå.

Du som söker arbetskraftsutbildning från Finland
och Norge är också välkommen på studiebesök.
Men det finns ingen garanti för att du får resan betald.

För sökande från Finland får du endast resan betald
om en skada eller sjukdom orsakat behov av arbetskraftsutbildning.
Och det är din Arbets- och näringsbyrå som avgör om du får resan betald eller inte.

Vill du däremot komma på studiebesök på egen hand
kontaktar oss på Utbildning Nord.
Du hittar kontaktuppgifter till våra olika utbildningar under kontakt. 

Senast uppdaterad 2016-04-17 06:36:20
 

Kalender

9 januari
Cert. systemspecialist branschråd i Uleåborg....
 

Dagens lunch v. 50

Fredag 15 December
Brunch kl 8.30-11.30 45 kr
 
 
 
 
 
Bredd: px