För sökande av arbetsmarknadsutbildning från Norge

NAV (Arbeids- og velferdsforvaltningen) har något som kallas
arbetsmarknadsprogrammet. Det är ett program som hjälper
arbetssökande ut i arbetslivet. Du som har nedsatt arbetsförmåga
eller är arbetssökande kan söka till programmet. Även du som
anställd kan söka om du har en osäker arbetssituation.

För att kunna söka till arbetsmarknadskursen måste du vara minst 19 år.

Ansökan

Ansökan till kursen, med betyg och arbetsintyg, skickas till NAV.
På Utbildning Nord har NAV en handledare som bestämmer om du får gå kursen.

Starta Eget

Om du är intresserad av att starta eget företag
efter din yrkesutbildning kontaktar du NAV.
De hjälper dig hur du ska göra om du vill starta eget.

För övriga sökande

Vill du köpa en utbildning kontaktar du utbildningschefen.
Det är olika utbildningschefer för de olika utbildningarna.

Telefonnummer till dem hittar du här.

Senast uppdaterad 2016-04-17 06:30:02
 

Kalender

9 januari
Cert. systemspecialist branschråd i Uleåborg....
 

Dagens lunch v. 50

Torsdag 14 December
Julbord, för allmänhet kl 13-15 (280 kr)
 
 
 
 
 
Bredd: px