Olika bostadsalternativ
Enskilda rum
Vi har 73 studentrum på områdena Aspen, Björken och Tallen.
Här hyr du in dig i ett rum och delar på vissa utrymmen med andra.
I rummen finns:
- Toalett
- Dusch
- Kylskåp
- Internetuppkoppling
De gemensamma rummen är:
- Kök med diskmaskin
- Tv-rum med kabel-tv (med svenska, finska och norska kanaler)
- Bastu
- Tvättstuga
Lägenheter Övertorneå
Med ca 10-15 minuters gångavstånd
från skolan har vi möblerade lägenheter.
Här har du eget rum men delar kök,
vardagsrum och badrum med andra.
Det finns även tvättmaskin, torkskåp och köksredskap.
Har du bil kan du på vintern hyra motorvärmarplats eller garage.
Lägenheter Hedenäset
Lägenheterna i Hedenäset ligger ca 2 kilometer från skolan.
Här finns det ettor, tvåor och treor.
Alla är utrustade för självhushåll och har eget kök och badrum.
Bostäderna ligger på ett barnvänligt område nära naturen.
I närheten finns ett bra dagis, lekplatser och motionsspår.
De passar familjer, men studenter som vill dela bostad får också bo här.
Familjeboenden
Med ca 15-20 minuters gångväg från skolan
har vi fyra radhus med två våningar.
Bostäderna finns i ettor, tvåor och treor.
De ligger på ett barnvänligt område nära naturen.
I närheten finns ett bra dagis, lekplatser och motionsspår.
De passar familjer, men studenter som vill dela bostad får också bo här.
Allergiboenden
I närheten av skolan har vi tio ettor för allergiker.
I lägenheterna har du möjlighet att laga din egen mat.
Skolan
Utbildning Nord ligger i en av landets mest expansiva regioner vilket också avspeglas i skolan.
Utbildningarna bedrivs på två olika platser, Övertorneå och Hedenäset. Här finns en framtidstro och positiv inställning.
Studera med oss
Som studerande vid Utbildning Nord kommer du till en familjär och ödmjuk miljö där du får ett livslångt lärande varje dag.
Boende
Alla våra studerande som kommer från andra orter och länder garanteras boende genom Utbildning Nord.