Hoppa till innehållet

Olika bostadsalternativ

Enskilda rum

Vi har 73 studentrum på områdena Aspen, Björken och Tallen.
Här hyr du in dig i ett rum och delar på vissa utrymmen med andra.

I rummen finns:

  • Toalett
  • Dusch
  • Kylskåp
  • Internetuppkoppling

De gemensamma rummen är:

  • Kök med diskmaskin
  • Tv-rum med kabel-tv (med svenska, finska och norska kanaler)
  • Bastu
  • Tvättstuga

Lägenheter Övertorneå

Med ca 10-15 minuters gångavstånd
från skolan har vi möblerade lägenheter.
Här har du eget rum men delar kök,
vardagsrum och badrum med andra.
Det finns även tvättmaskin, torkskåp och köksredskap.
Har du bil kan du på vintern hyra motorvärmarplats eller garage.

Lägenheter Hedenäset

Lägenheterna i Hedenäset ligger ca 2 kilometer från skolan.
Här finns det ettor, tvåor och treor.
Alla är utrustade för självhushåll och har eget kök och badrum.
Bostäderna ligger på ett barnvänligt område nära naturen.
I närheten finns ett bra dagis, lekplatser och motionsspår.
De passar familjer, men studenter som vill dela bostad får också bo här.

Familjeboenden

Med ca 15-20 minuters gångväg från skolan
har vi fyra radhus med två våningar.
Bostäderna finns i ettor, tvåor och treor.
De ligger på ett barnvänligt område nära naturen.
I närheten finns ett bra dagis, lekplatser och motionsspår.
De passar familjer, men studenter som vill dela bostad får också bo här.

Allergiboenden

I närheten av skolan har vi tio ettor för allergiker.
I lägenheterna har du möjlighet att laga din egen mat.


Skolan

Utbildning Nord ligger i en av landets mest expansiva regioner vilket också avspeglas i skolan.

Utbildningarna bedrivs på två olika platser, Övertorneå och Hedenäset. Här finns en framtidstro och positiv inställning.

Läs mer om skolan

Studera med oss

Som studerande vid Utbildning Nord kommer du till en familjär och ödmjuk miljö där du får ett livslångt lärande varje dag.

Läs mer om studerande

Boende

Alla våra studerande som kommer från andra orter och länder garanteras boende genom Utbildning Nord.

Kolla på våra boende

Nyheter

Övertorneås ArcticSkills Medaljörer 2024!
I veckan avgjordes årets yrkestävling ArcticSkills 2024 i Kirkenes, Norge. Deltagarna från Norge, Sverige och Finland tävlade i 13 olika...


Instagram #utbildningnord

By Formsmedjan. Powered by Yago