Hoppa till innehållet

Skolan

Utbildning Nord ligger i ett område som växer och det går bra för.
Det märks också på skolan. Här är vi glada och ser ljust på framtiden.

Hos oss blir alla elever sedda och hörda.
Och de som jobbar här är inte bara duktiga.
De gör även ett bättre jobb tack vare vår fina och trivsamma miljö.

Vi hoppas och tror att det ska smitta av sig på dig
och att du kommer minnas din tid hos oss med glädje.


Skolan

Utbildning Nord ligger i en av landets mest expansiva regioner vilket också avspeglas i skolan.

Utbildningarna bedrivs på två olika platser, Övertorneå och Hedenäset. Här finns en framtidstro och positiv inställning.

Läs mer om skolan

Studera med oss

Som studerande vid Utbildning Nord kommer du till en familjär och ödmjuk miljö där du får ett livslångt lärande varje dag.

Läs mer om studerande

Boende

Alla våra studerande som kommer från andra orter och länder garanteras boende genom Utbildning Nord.

Kolla på våra boende

Nyheter

Övertorneås ArcticSkills Medaljörer 2024!
I veckan avgjordes årets yrkestävling ArcticSkills 2024 i Kirkenes, Norge. Deltagarna från Norge, Sverige och Finland tävlade i 13 olika...


Instagram #utbildningnord

By Formsmedjan. Powered by Yago